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Nick Mason, habla sobre el futuro de las compañías grabadoras...Xtreme Rock Radio Monterrey

Pink Floyd drummer Nick Mason says record labels have more work to do if they want to remain relevant in the modern world.

His band recently underwent their own change of heart after initially fighting against having their material made available on streaming service Spotify.

In June Floyd they launched an experiment, announced their entire back-catalogue would become available once the song Wish You Were Here had been streamed a million times. The target was hit four days later, teaching the band a valuable lesson.

Mason tells the Wall Street Journal: “Spotify for us was a success. A lot of people have been streaming our music, and importantly also a lot of people who weren’t yet familiar with our music.

“Perhaps I would say something different if we were having this discussion a year and a half ago. But now it’s becoming clear that streaming is not another form of piracy, and you can argue that more music is being listened to now than in the past.”

The drummer – who’s co-chair of the Featured Artists Coalition – accepts Floyd found it difficult to adjust to the 21st-century environment. But he insists labels have their own soul-searching to do, particularly in the area of discovering new talent.

Admitting he has “absolutely no idea” how Floyd might have made it if they were starting out today, he says: “Record companies can no longer afford to do the sort of development for new artists that they used to do. Launching new artists or bands has simply become too expensive for them now that their business model and their revenues are under pressure.

“We’re going to have to find other ways of identifying the grassroot talent out there. As artists we used to have a ladder that we needed to climb – but now it feels like the first four rungs are missing.”

Mason warns: “Record companies need to work more comfortably with artists, or they will lose out.”

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Pink Floyd baterista Nick Mason dice que las compañías discográficas tienen mucho trabajo por hacer si quieren seguir siendo relevantes en el mundo moderno .

En junio de Floyd se puso en marcha un experimento, anunciaron su totalidad fondo de catálogo estaría disponible una vez que la canción Wish You Were Here había transmitido un millón de veces . El objetivo fue alcanzado cuatro días más tarde , la enseñanza de la banda una valiosa lección.

Una gran cantidad de personas han sido transmitiendo nuestra música, y esto es importante porque  también una gran cantidad de personas que aún no estaban familiarizados con nuestra música  nos han conocido.

" Tal vez diría algo diferente si estuvieramos  teniendo esta discusión hace un año y medio atrás. Pero ahora está más claro que el streaming no es otra forma de piratería , y se puede argumentar que más música se está escuchando ahora que en el pasado."

Admitiendo que no tiene " ni idea " cómo Pink  Floyd podría haberla  hecho si comenzaran  en estos días como grupo , dice: " Las compañías discográficas ya no pueden permitirse el lujo de hacer el tipo de desarrollo para los nuevos artistas que solían hacer. Lanzamiento de nuevos artistas o bandas simplemente se ha vuelto demasiado caros  para ellos ahora que su modelo de negocio y sus ingresos están bajo presión.

"Vamos a tener que encontrar otras maneras de identificar el talento  por ahí . Como artistas antes  teníamos una escalera por la cual   subir - pero ahora se siente como los primeros cuatro peldaños están perdidos " .

Mason advierte: " Las compañías discográficas tienen que trabajar más de cerca con los artistas, o van a perder . "


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